Forum Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą Strona Główna Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą
Mamy tyle szczęścia, że pokonamy każdego....
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin LK !!! Ważne dla początkujących i nowych !!!!!!!!

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą Strona Główna -> REKRUTACJA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsonson
UPSG I



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 13851
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 13:03, 22 Wrz 2005    Temat postu: Regulamin LK !!! Ważne dla początkujących i nowych !!!!!!!!

REGULAMIN LIGI KLANÓW



I Postanowienia ogólne

1. Rozgrywki Ligi Klanów podzielone są na ligi oraz grupy.
- Ekstraklasa
- II Liga
- III Liga (Grupy A i B)
- IV Liga (Grupy A, B, C i D)
- V Liga (Grupy A, B, C i D)
- VI Liga (Grupy A, B, C D )
- VII Liga (Grupy w zależności od ilości nowych klanów)
2. Klany z lig Ekstraklasa, II Liga, III Liga, IV Liga mają możliwość zgłoszenia do gry klanu rezerw, który rozgrywałby mecze w ramach Ligi Rezerw. Istnieje możliwość ubiegania się o zezwolenie na grę w tych rozgrywkach przez klany niżej notowane.
3. Mecze Ligi Klanów i Ligi Rezerw rozgrywane są za pomocą dwumeczu tylko w piątki.

4. Sezon Ligi Klanów trwa 16 lub 17 tygodni (14 tygodni zmagań ligowych, 2 tygodnie baraży oraz ewentualnie 1 tydzień przerwy międzysezonowej. Ewentualne wydłużenie sezonu zależy od decyzji organizatorów LK). Sezon Ligi Rezerw trwa 14 tygodni (5 tygodni zmagań I fazy rozgrywek, 5 tygodni zmagań II fazy rozgrywek, 4 tygodnie fazy play-off).
5. Wynik meczu Ligi Klanów składa się z sumy punktów uzyskanych w 10 spotkaniach. Wynik meczu Ligi Rezerw składa się z sumy punktów uzyskanych w 16 spotkaniach. Przyjmuje się 3 tzw. „małe punkty” za zwycięstwo , a 1 „mały punkt” za remis. Klan otrzymuje za zwycięstwo 3 tzw. „duże punkty”, a 1 „duży punkt” za remis.
6. Wszelkie spory rozstrzygają organizatorzy Ligi Klanów oraz Ligi Rezerw.

II Klany

1. Klany można zgłaszać do rozgrywek tylko i wyłącznie w temacie „Eliminacje Sezon". Zgłoszenie klanu jest równoznaczne z akceptacja Regulaminu Ligi Klanów
2. Klan do Eliminacji można zgłaszać w terminie wyznaczonym przez organizatora w temacie Eliminacje sezon ..... Klan musi uzbierać 8 punktów wg reguł ELK określonych przez organizatora na dany sezon, dopiero wtedy otrzymuje pozwolenie na grę w VII lidze.
3. Klan zgłoszony do rozgrywek nie może zmienić swojej nazwy w trakcie trwania sezonu.
4. Minimalna ilość członków klanu określona jest jako 5 drużyn. W klanie rezerw - 8 drużyn. Nie ma określonej maksymalnej ilości członków klanu.
5. W każdym klanie musi zostać wybrany kapitan oraz zastępca, który musi być członkiem klanu (dotyczy także klanów rezerw). Istnieje możliwość upoważnienia innego managera (do podawania składów, zgłaszania walkowerów itp.). Funkcja kapitana wiąże się z odpowiedzialnością za nieprzestrzeganie regulaminu, w przypadku odsunięcia kapitana od rozgrywek, odpowiedzialność ta spada na zastępcę.
6. W skład klanu może wchodzić maksymalnie 2 obcokrajowców. W skład klanu rezerw – żaden. W danej kolejce LK może wystąpić tylko jeden obcokrajowiec
7. W trakcie trwania sezonu klan może dokonać maksymalnie 2 zasileń klanu (klan+rezerwy to jeden klan 2 zasilenie, przeniesienie z rezerw do 1 skłądu i na odwrót to tez zasilenie).
8. Jeden zespół może w ciągu jednego sezonu reprezentować maksymalnie 2 klany.
9. Zmiana klanu możliwa jest tylko w pierwszej połowie zmagań ligowych (do czwartku 23:59 przed 8 kolejką). W drugiej połowie dopuszczalny jest transfer wewnętrzny – z klanu rezerw do klanu głównego.
10. Wszelkie zmiany w składach klanu należy zgłaszać w temacie „Składy Sezon …”.
11. Zespół poprawnie zgłoszony może występować w najbliższej kolejce ligowej. W innym wypadku zespół zostanie potraktowany jako drużyna nieuprawniona do gry (np. 3 zasilenie klanu, 3 obcokrajowiec, 3 klan danego zespołu w sezonie, zmiana klanu w drugiej połowie zmagań ligowych) co będzie skutkowało walkowerem w całym meczu na korzyść rywala.
12. Jedna drużyna w jednej kolejce klanowej nie może być umieszczona więcej niż w jednym składzie klanu w ramach rozgrywek LK. (LK, Liga Rezerw, Eliminacje). W przypadku zaistnienia takiego zdarzenia zostaną przyznane walkowery w spotkaniach z udziałem tej drużyny 3-0 3-0.
13. Klan, który usunie ze swojego składu kapitana bądź jego zastępcę, ma tydzień czasu na podanie nowego. Jeżeli tego nie uczyni, kapitan bądź zastępca otrzyma żółtą kartkę. Jeżeli przez kolejny tydzień nie poda w/w, kapitan bądź zastępca otrzymają kolejne kartki, itd.

III Mecze Ligi Klanów oraz Ligi Rezerw

1. Mecz Ligi Klanów składa się z 5 dwumeczów (dom i wyjazd). Mecz Ligi Rezerw - z 8 dwumeczów (dom i wyjazd).
2. W meczu Ligi Rezerw może zagrać tylko 1 drużyna z klanu głównego. W meczu Ligi Klanów mogą zagrać tylko 2 drużyny z klanu rezerw.
3. Kapitan (lub zastępca, upoważniony manager) klanu gości zobowiązany jest podać skład do 23:59 w sobotę poprzedzającą daną kolejkę. Jeżeli tego nie uczyni klan gości otrzymuje czerwoną kartkę, a kapitan gości żółtą kartkę. Mecz jest weryfikowany jako walkower na korzyść gospodarzy.
3a . Istnieje możliwość rozegrania meczów klanowych jeśli goście spóźnią się z podaniem składu pod następującymi warunkami:
- kapitan klanu gospodarzy wyrazi zgodę na rozegranie meczów w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy...";
- żółta kartka dla kapitana gości i czerwona dla klanu nie zostaną anulowane;
- każdy nierozegrany mecz to automatyczny walkower dla drużyny klanu gospodarzy w tej parze, w której mecz nie doszedł do skutku;
- klan gości nie może składać wniosków o walkowery z powodu braku wyzwań;
- zabroniony jest jakikolwiek nacisk (obraźliwe lub proszące posty) pod adresem kapitana rywali itp. Próby takiego nacisku będą karane dodatkowo kartką dyscyplinarną.



4. Klan gospodarzy (kapitan, zastępca lub osoba upoważniona) zobowiązany jest dobrać i podać pary do 23:59 w poniedziałek poprzedzający daną kolejkę. Jeżeli tego nie uczyni klan gospodarzy otrzymuje czerwoną kartkę, a kapitan gospodarzy żółtą kartkę. Mecz jest weryfikowany jako walkower na korzyść gości.
4a. Istnieje możliwość rozegrania meczów klanowych jeśli gospodarze spóźnią się z podaniem składu pod następującymi warunkami:
- kapitan klanu gości wyrazi zgodę na rozegranie meczów w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy...";
- żółta kartka dla kapitana gospodarzy i czerwona dla klanu nie zostaną anulowane;
- każdy nierozegrany mecz to automatyczny walkower dla drużyny klanu gości w tej parze, w której mecz nie doszedł do skutku;
- klan gospodarzy nie może składać wniosków o walkowery z powodu braku przyjęcia wyzwań;
- zabroniony jest jakikolwiek nacisk (obraźliwe lub proszące posty) pod adresem kapitana rywali. Próby takiego nacisku będą karane dodatkowo kartką dyscyplinarną.

5. Po podaniu składu lub par na najbliższą kolejkę nie ma możliwości zmian ani poprawek.
W składach ma byc podana nazwa drużyny i prawidłowy nick .
6. Drużyna klanu gospodarzy zobowiązana jest wysłać wyzwania drużynie klanu gości do wtorku 12:00. Jeżeli tego nie uczyni drużyna klanu gości zgłasza wniosek o walkower . Po spełnieniu warunków do otrzymania walkowera mecz jest weryfikowany jako walkower na korzyść drużyny gości , a gospodarz otrzymuje zołtą kartke.
7. Drużyna klanu gości zobowiązana jest przyjąć wyzwania od drużyny klanu gospodarzy do środy 12:00. Jeżeli tego nie uczyni drużyna klanu gospodarzy zgłasza wniosek o walkower. Po spełnieniu warunków do otrzymania walkowera mecz jest weryfikowany jako walkower na korzyść drużyny klanu gospodarzy, a gość otrzymuje zołtą kartke.
8. Istnieje możliwość przyjęcia spóźnionych wyzwań, jednak leży to w dobrej intencji drużyny klanu gości.
9. Jeżeli mecz zgłoszony jako walkower zostanie rozegrany liczony jest wynik z boiska, jednak kartka pozostaje.
Walkowery należy zgłaszać najpóźniej do 12:00 w czwartek poprzedzający daną kolejkę. W przypadku spóźnionego zgłoszenia mecz traktowany jest jako nierozegrany. Wnioski o walkower może składać kapitan, zastępca, osoba upoważniona lub sam zainteresowany.
11. W przypadku nierozegrania meczu drużyna klanu gospodarzy jak i drużyna klanu gości otrzymują żółtą kartkę. Mecz jest weryfikowany jako walkower bezpunktowy.
12. Walkower zostanie przyznany tylko wówczas gdy drużyna o niego wnioskująca będzie miała wolny termin w momencie sprawdzenia przez oraganizatora. W innym przypadku drużyna ta otrzyma żółtą kartkę, drużyna przeciwna za niewysłanie/niezaakceptowanie wyzwań również otrzyma żółtą kartkę. Mecz jest weryfikowany jako walkower bezpunktowy. Jeśli podczas sprawdzania wniosku mecz jest zaakceptowany walkower ani kartka nie zostaje przyznana a mecz jest rozgrywany normalnie. Przed przyznaniem walkowera drużyna go zgłaszająca nie podejmuje jakichkolwiek dalszych działań.
13. W przypadku wystawienia do gry drużyny nieuprawnionej (drużyna pauzująca za kartki , drużyna nie będąca w składzie klanu) mecze klanów weryfikowane sa jako walkowery czyli 30-0 vo. i klan karany jest czerwoną kartką. Kapitan klanu albo osoba upoważniona , która wystawił nieuprawnioną drużynę otrzymuje żółtą kartkę. Walkowery można zgłaszać do piatku kończącego dany sezon. Zgłoszenia może dokonać każdy kto powyższy fakt zaobserwuję, w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy" odpowiedniej ligi
14. Jeśli kapitan klanu w podanym składzie na mecz umieści 2 razy tą sama drużynę to w jednym z tych meczy jest walkower 0-3 0-3 , walkower jest przyznany w meczu który sie nie odbędzie
14a. Jeśli kapitan klanu w podanym składzie na mecz umieści drużynę z błędnym nickiem, niekompletnym nickiem, lub brakiem nicku - (niezgodnym z podanym w temacie składy) to w tym meczu jest walkower 0-3 0-3, błędy w nazwie drużyny nie są karane.
15. Jezeli klan otrzyma w danej kolejce 3 zolte kartki (badz wiecej) za pojedyncze mecze otrzymuje automatycznie czerwona kartke. Podobna zasada jest uwzględniana w meczach LR, jednak w niej klan otrzyma czerwoną kartkę, gdy w pojedynczych meczach jego druzyny otrzymają 4 zolte kartki.

IV System rozgrywek Ligi Klanów

1. W poszczególnych ligach występuje 8 klanów. W przypadku rezygnacji lub odsunięcia klanu z rozgrywek w trakcie trwania sezonu oraz w ostatniej lidze liczba ta może być mniejsza.
2. System awansów i spadków w poszczególnych ligach:
 Ekstraklasa
6. Baraż o utrzymanie z 3 drużyną II Ligi
7. Spadek do II Ligi
8. Spadek do II Ligi
 II Liga
1. Awans do Ekstraklasy
2. Awans do Ekstraklasy
3. Baraż o awans z 6 drużyną Ekstraklasy
5. Baraż o utrzymanie z 2 drużyną III Ligi Grupy A
6. Baraż o utrzymanie z 2 drużyną III Ligi Grupy B
7. Spadek do III Ligi Grupy A
8. Spadek do III Ligi Grupy B
 III Liga
1. Awans do II Ligi
2. Baraż o awans do II Ligi
6. spadek do IV Ligi
7. Spadek do IV Ligi
8. Spadek do IV Ligi
 IV Liga
1. Awans do III Ligi
2. Baraż o awans do III Ligi
6. Baraż o utrzymanie w IV Lidze
7. Spadek do V Ligi
8. Spadek do V Ligi
 V Liga
1.Awans do IV Ligi
2.Awans do IV Ligi
3. Baraż o awans do IV Ligi
6.Baraż o utrzymanie w V lidze
7.Spadek do VI Ligi
8.Spadek do VI Ligi
 VI Liga
1.Awans do V Ligi
2.Awans do V Ligi
3.Baraż o awans do V Ligi


3. W przypadku rezygnacji klanu z uczestnictwa w LK lub karnego usunięcia klanu z rozgrywek awanse lub spadki mogą ulec zmianie. W pierwszej kolejności korzysta klan z ligi w której grał klan usunięty.
a) awansują bezpośrednio w przypadku zajęcia miejsca barażowego
b) zagrają w barażu w przypadku zajęcia niższego miejsca
c) utrzymanie w przypadku zajęcia miejsca spadkowego
Obowiązuje to tylko w momencie gdy jest wolne miejsce i przesunięcia nie mają wpływu na drużyny, które wywalczyły swoje pozycje na boisku w trakcie sezonu.
4. O pozycji w lidze (grupie) decyduje kolejno:
a) liczba tzw. „dużych punktów”
b) bilans bezpośrednich spotkań (w przypadku większej ilości klanów tworzona jest tabelka)
c) lepszy stosunek tzw. „małych punktów” w meczach pomiędzy zainteresowanymi
d) większa ilość zdobytych „małych punktów” w meczach pomiędzy zainteresowanymi
e) mniejsza ilość straconych „małych punktów” w meczach pomiędzy zainteresowanymi
f) lepszy stosunek „małych punktów” w całych rozgrywkach
g) większa ilość zdobytych „małych punktów” w całych rozgrywkach
h) mniejsza ilość straconych „małych punktów” w całych rozgrywkach
i) większa ilość zwycięstw w całych rozgrywkach
j) losowanie
5. Baraże
O wyniku decyduje:
a) suma „małych punktów” z dwumeczu
b) bramki w poszczególnych spotkaniach
c) bramki strzelone „na wyjeździe” (klan gości, a nie mecze wyjazdowe poszczególnych spotkań)
d) losowanie

V Kartki
1. Drużyna odpowiedzialna za nierozegranie spotkania zostaje ukarana żółtą kartką.
2. Klan w którym 3 (lub więcej) drużyny otrzymają żółtą kartkę w jednej kolejce, otrzymuje dodatkowo czerwoną kartkę.
3. Kartki otrzymane przez zespół sumują się:
a) 2 żółte kartki = drużyna pauzuje 3 kolejki
b) 2 żółte kartki zdobyte w dwóch następujących po sobie kolejkach / bądź dwie dyscyplinarne lub inne w jednej kolejce= drużyna pauzuje 6 kolejek
c) 3 żółte kartki = druzyna pauzuje 10 kolejek
d) 4 żółte kartki = druzyna pauzuje cały następny sezon - zasady tak jak stara czarna lista
e) 5 zółtych kartek - drużyna usuwana jest na zawsze z LK - zasady tak jak stara czarna lista
Kartki nie przechodzą na następny sezon. Jednak jeśli druzyna nie wykorzystała pauz w bieżącym sezonie to przechodzą one na następny.
4. Kapitan (lub zastępca, upoważniony manager) są zobowiązani do przeglądania tematu „Kartki, wykluczenia, czarna lista, Lista Druzyn Pauzujacych w … kolejce ”.
5. W przypadku znacznego uszczuplenia ilości członków klanu, rozgrywa on mecz tyloma drużynami ile jest w stanie. Pozostałe mecze rozpatrywane są jako walkowery na korzyść przeciwnika.
6. Klan którego jeden zespół otrzymałby w sezonie 3 zolte kartki otrzymuje automatycznie karę -1ptk. Gdyby zaszła sytuacja, że dany zespół otrzyma 4 zolte kartki - kolejny -ptk etc.
7. Po zakończeniu sezonu klan, który w ciągu trwania sezonu uzyskał przynajmniej dwie czerwone kartki, otrzymuje pięć punktów karnych za każdą otrzymaną czerwoną kartkę. W klanach posiadających rezerwy kartki z LK I LR są sumowane a punkty minusowe przyznawane za 3 i wiecej czerwonych kartek. Punkty karne odliczane są od łącznego dorobku punktowego uzyskanego przez dany klan w ciągu trwania całego sezonu. W przypadku, gdy klan otrzyma więcej punktów karnych niż zdobył w ciągu sezonu, nadwyżka punktów karnych przechodzi na przyszły sezon w postaci ujemnych punktów przed rozpoczęciem sezonu. Po weryfikacji czerwonych kartek i odliczeniu punktów karnych następuje przetasowanie tabeli i korekta spadków i awansów.
8. Klan, który w ciągu jednego sezonu uzyska trzy czerwone kartki w trzech kolejnych meczach, zostaje wyeliminowany z rozgrywek. W liczeniu ciągłości kartek nie uwzględnia się kolejek w których klan ma pauzę wynikającą z terminarza rozgrywek.
9. Klan, którego członkowie chcą zakończyć swój udział w rozgrywkach zostaje eliminowany z rozgrywek po pisemnym zgłoszeniu umieszczonym przez osobę uprawnioną w odpowiednim do tego temacie. Od momentu pisemnego zgłoszenia rezygnacji przysługuje tydzień czasu na ewentualne wycofanie się z podjętej decyzji. Odwołanie decyzji również musi zostać przedstawione na piśmie przez osobę uprawnioną w odpowiednim do tego temacie.
10. W przypadku usunięcia klanu z rozgrywek wszystkie wyniki meczów z udziałem tego klanu w aktualnym sezonie zostają anulowane.
11. Wszystkie posty ze składami, parami, wynikami, które nie będą zawierały grupy, nazwy klanów pomiędzy którymi jest mecz będą skutkowały otrzymaniem żółtej kartki przez kapitana.
12. Wszystkie wnioski o walkower, które nie będą zawierały grupy, nazwy klanów pomiędzy którymi jest mecz nie będą rozpatrywane. Walkower nie zostanie przyznany, jednak zgłaszający za nierozegrany mecz nie otrzyma wówczas żółtej kartki.
13. Posty z brakującymi informacjami należy uzupełnić w nowym poście. Jeżeli zostanie to uczynione w odpowiednim czasie nie będzie się to wiązało z żadnymi konsekwencjami. Organizator nie ma obowiązku przypominać o takiej konieczności.
14. Kapitan klanu w miarę szybko zobowiązany jest poinformować organizatorów o wyniku spotkania klanowego w odpowiednim temacie (każda liga ma swoi temat). Po wpisaniu wyniku przez jednego z kapitanów klanu drugi klan nie musi już tego robić o ile zgadza się z wynikiem, jesli sie nie zgadza to wpisuje swoja wersje a opiekun ustala prawidłowy wynik. Jednak jeśli żaden z kapitanów nie poda wyniku do godz. 23:59 w poniedziałek po pojedynku to obydwaj kapitanowie zostaną ukarani zolta kartka. Jezeli po tygodniu nie podanego bedzie wyniku - kolejna kartka, i tak az do skutku.


VI Przygotowania do nowego sezonu
1. Każdy klan ma obowiązek potwierdzenia swojego udziału w LK w następnym sezonie. Terminem ostatecznym jest czwartek, 23:59 czasu polskiego przed ostatnią (XIV) kolejką ligi klanów. Niezgłoszenie się klanu jest równoznaczne z usunięciem klanu z LK w następnym sezonie. (wyjątek punkt 1a).
1a. Klan, który zgłosi się po terminie może ubiegać się o grę w najniższej klasie rozgrywkowej, o ile będą wolne miejsca. Powinien w takim przypadku w temacie o nazwie "nowy sezon" złożyć prośbę o dopuszczenie do rozgrywek.
2. Organizator danej klasy rozgrywkowej w ma czas do piątku, 23:59 w którym rozgrywana jest XII kolejka LK na umieszczenie w grupie tematów ligi którą się opiekuje tematu o nazwie "Potwierdzenie udziału sezon ..." . Jeżeli tego nie uczyni na czas - otrzymuje żółtą kartę
3. Klan ma czas na podanie składu na nowy sezon do czwartku, 23:59 poprzedzającego ostatnią kolejkę barażową Ligi Klanów. Czyni to w temacie o nazwie "Składy na sezon XX??" w lidzie, w której będzie występował w następnym sezonie. Klany grające baraże podają swoje składy w ligach, w których do tej pory występowały.
4. Jeżeli klan nie poda składu na czas otrzymuje -3ptk za każdy dzień zwłoki. Ostatecznym terminem podania składu przez klan jest sobota 23:59 przed pierwszą kolejką ligową nowego sezonu.



VII Uwagi końcowe

1. Wszelkie sprawy, które nie są ujęte w niniejszym regulaminie, rozstrzygają organizatorzy (mogą, ale nie muszą to uczynić w porozumieniu z kapitanami klanów). Ich decyzje są ostateczne. Ponadto organizatorzy mogą modyfikować niniejszy regulamin poprzez dodanie punktów, które nie były dotychczas w nim zawarte, by na przyszłość o zaistniałych sytuacjach decydowały zapisy w regulaminie. Organizatorzy mogą także (w uzasadnionych przypadkach wynikających z doświadczenia nabytego w trakcie rozgrywek) zmieniać zapisy w niniejszym regulaminie. Zmiana nie może dotyczyć kluczowych dla danego sezonu postanowień regulaminu (w szczególności: zmiany liczby członków klanu, możliwości i terminów przeprowadzania roszad w składach klanów i systemu rozgrywek) w trakcie trwania danego sezonu.
2. Organizatorzy mają prawo przyznać żółta kartka "dyscyplinarną" za naruszanie regulaminu Forum, naruszenie podstawowych zasad netykiety, ciągłe awanturowanie się, szukanie dziury w całym etc jesli jest to ktoś z kierownictwa klanu to kartkę czerwoną moze otrzymać także klan.
3. Za każde użyte przekleństwo bądź atak na użytkownika forum (użycie w stosunku do niego obraźliwych słów) uczestnik LK otrzyma żółtą kartkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą Strona Główna -> REKRUTACJA Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin